
Odpadové hospodářství pod kontrolou, ekologicky a v souladu s platnou legislativou. Vyřešíme za Vás!

Evidence odpadů a hlášení ISPOP
Nabízíme odbornou pomoc při evidenci odpadů a podání hlášení do systému ISPOP.

Provozní řády zařízení
Zajistíme zpracování provozního řádu pro zařízení nakládající s odpady podle specifik provozu, včetně komunikace s úřady.

Audit odpadového hospodářství
Komplexní kontrolou Vašeho nakládání s odpady prověříme soulad s legislativou.

Plán odpadového hospodářství
Zpracujeme pro vás plán odpadového hospodářství na míru. Pomůžeme optimalizovat procesy a minimalizovat náklady.

ILO a ZPO
Námi vypracované Identifikační listy odpadů a Základní popisy odpadů Vám pomohou k rychlé orientaci v typech odpadů a správných postupech.

Hodnocení rizik ekologické újmy
Vypracujeme Hodnocení rizika ekologické újmy dle přesných specifik vašeho podnikání a platné legislativy.
NAKLÁDÁTE S ODPADY A POTŘEBUJETE ZPRACOVAT PROVOZNÍ ŘÁD? CHCETE PROVÉST CELKOVÝ AUDIT ODPADŮ NEBO PODAT HLÁŠENÍ DO ISPOP?
RÁDI VÁM POMŮŽEME?

Evidence odpadů a Hlášení do ISPOP
Co je evidence odpadů?
-
- Evidence odpadů je povinný systém sledování a zaznamenávání údajů o vzniku, nakládání a pohybu odpadů.
Kdo musí vést evidenci odpadů?
-
- Původci odpadu – firmy a podnikatelé, kteří produkují odpad (výrobní podniky, stavební firmy).
- Provozovatelé zařízení pro nakládání s odpady – skládky, spalovny, recyklační zařízení.
- Obchodníci s odpady – zprostředkovatelé nákupu a prodeje odpadu.
- Dopravci odpadů – pokud přepravují odpady mezi různými subjekty.
Kdo musí hlásit do ISPOP?
Subjekty, které nakládají s odpady, musí každoročně do 28. února ohlásit údaje do Integrovaného systému plnění ohlašovacích povinností (ISPOP)
-
- Subjekty, které vyprodukují více než 600 kg nebezpečného odpadu ročně.
- Subjekty, které vyprodukují více než 100 tun ostatního odpadu ročně.
- Provozovatelé zařízení pro nakládání s odpady (skládka, spalovna, recyklační linka).
Co nabízíme?
-
- Kompletní nastavení systému evidence odpadů dle zákona.
- Vedení záznamů o odpadech – druh odpadu, množství, způsob nakládání, datum vzniku.
- Správnou provedení klasifikace odpadu podle Katalogu odpadů.
- Kompletní příprava a podání hlášení o odpadech (F_ODP_PROD) do systému ISPOP.

Provozní řády zařízení
Co je provozní řád zařízení?
Provozní řád stanoví pravidla pro provoz zařízení na úpravu, využití, nebo odstranění odpadu. Provozní řád musí být schválen příslušným krajským úřadem (odbor životního prostředí)..
Kdo musí mít provozní řád?
-
- Stacionární zařízení určená ke sběru a výkupu odpadů (sběrny, výkupny, sběrné dvory apod.).
- Zařízení mobilního charakteru (třídičky a drtičky stavebního odpadu).
- Zařízení ke sběru, skladu a zpracování elektroodpadů.
- Zařízení ke sběru a zpracování autovraků.
- Zařízení ke kompostování a jiné biologické transformační procesy.
Co nabízíme?
-
- Zpracování provozního řádu na míru podle specifik provozu a platné legislativy.
- Vyřízení potřebných povolení a komunikace s úřady.
- Pravidelná revize a aktualizace provozního řádu podle změn v legislativě.
- Zpracování plánu opatření pro předcházení vzniku nebezpečných odpadů (POPNO) pro firmy, které vyprodukují více než 10 tun nebezpečných odpadů ročně
.

Audit odpadového hospodářství
Co je audit odpadového hospodářství?
Audit odpadového hospodářství je komplexní kontrola systému nakládání s odpady ve firmě. Cílem je prověřit soulad s legislativou, optimalizovat procesy a minimalizovat náklady na odpadové hospodářství.
Co audit zahrnuje?
-
- Správnost vedení evidence odpadů.
- Ověření správnosti kódů a štítků odpadů (označení sběrných prostředků).
- Správnost vedení dokumentace o předávání odpadu oprávněným osobám, plnění podmínek původce odpadu, požadavky na skladování odpadu, povinnosti při nakládání s nebezpečnými odpady a při přepravě odpadu.
- Zpracování havarijního plánu pro případ úniku látek závadných vodám.
- Zpracování plánu opatření pro předcházení vzniku nebezpečných odpadů (POPNO)
- Vypracování závěrečné zprávy a doporučení

Plán odpadového hospodářství
Co je plán odpadového hospodářství?
Plán odpadového hospodářství (POH) je strategický dokument, který stanovuje cíle, opatření a postupy pro nakládání s odpady.
Kdo je povinen vlastnit Plán odpadového hospodářství?
-
- Podniky produkující více než 10 tun nebezpečných odpadů nebo 1000 tun ostatních odpadů ročně.
- Obce a města v rámci komunálního odpadového hospodářství.
- Průmyslové podniky, skládky, spalovny a recyklační centra.
Co nabízíme?
-
- Zpracování nového POH na míru dle zákonných požadavků.
- Pravidelná revize a aktualizace POH a návrh opatření.

Identifikační list odpadu a základní popis odpadu
Co je Identifikační list odpadu (ILO)?
Povinný dokument pro nakládání s nebezpečnými odpady, který obsahuje detaily o konkrétním typu nebezpečného odpadu a způsob nakládání.
Kdo je povinen vlastnit ILO?
-
- Každý, kdo přepravuje nebo zpracovává nebezpečný odpad. Jedná se o standardizovaný formulář pro identifikaci nebezpečných odpadů.
Co je Základní popis odpadu (ZPO)
Dokument pro evidenci odpadu pro interní potřeby (včetně ostatních a nebezpečných odpadů). Tento dokument obsahuje popis odpadu, způsob nakládání a zpracování, původ odpadu.
Kdo je povinen vlastnit ZPO?
Tento dokument není povinný, ale obecně se doporučuje ho vlastnit v rámci odpadového hospodářství.
Co nabízíme?
-
- Vypracování a revize identifikačních listů nebezpečných odpadů v souladu s legislativními požadavky
- Vypracování a revize základního popisu odpadu a jejich aktualizace.
- Poradenství při přepravě nebezpečných odpadů a zajištění souladu s ADR

Hodnocení rizik ekologické újmy
Co je Hodnocení rizik ekologické újmy?
Hodnocení rizik ekologické újmy je proces posouzení pravděpodobnosti a rozsahu možného poškození životního prostředí v důsledku provozní činnosti.
Kdo je povinen vlastnit Hodnocení rizika ekologické újmy?
-
- Provozovatel, který vykonává činnosti s vyšším rizikem vzniku ekologické újmy (průmyslové podniky, zemědělci, dopravci apod.).
- Seznam provozních činností je uveden v příloze č.1 zákona o předcházení ekologické újmě
Co nabízíme?
-
- Zpracování nebo aktualizaci Základního hodnocení rizika ekologické újmy a Podrobného hodnocení rizika ekologické újmy dle platné legislativy